top of page

Første skoledag & skolegang på SCHS


Hej igen!

Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, så har jeg en hel masse at fortælle om min skole.

Jeg går på Stewarts Creek High School. En kæmpe skole, med omkring 2000 elever, over 300 forskellige lokaler og ca. 200 lærere/personalefolk. Generelt mange/meget af alting. Skolen ligger i byen Smyrna, som er omkring 5 minutter her fra i bil.

Dagen efter jeg ankom her til Tennessee, der startede jeg i skole. Bobbie og jeg tog op på skolen om morgen, jeg blev registreret, fik lavet mit skema og blev vist kort rundt og derefter blev jeg kastet ud i det. Den første dag var så forvirrende, overvældende, stressende, men også utrolig oplevelsesrig og sjov på samme tid. Forresten er jeg junior (11th grader).

I USA er skolerne meget anderledes end i Danmark. Du har samme skema hver dag, 7 forskellige klasser, klasseværelser, fag og lærere. Så alt var nyt!

Første dag kom jeg ind til hver klasse, introducerede mig selv til lærer og elever. Der fra gik det super fint. Lærerne var/er utrolig søde til at hjælpe, fortælle og forklare. Eleverne på skolen er oftest også utrolig søde, rare og venlige. Selvfølgelig er der folk som er mega ligeglade, fred være med dem, der er så mange andre søde mennesker. Det sjoveste er når folk spørger ind til Danmark. Jeg har fået de sjoveste spørgsmål!!!!!

Frokost. Astrid og jeg går på samme skole, men når der er 2000 elever, som skal have frokost, så er det umuligt samtidig. Derfor er frokost delt i 3: 1st, 2nd og 3rd lunch. Astrid og jeg har hver vores lunch, derfor spiser vi frokost med folk fra vores klasser. Det var MEGA grænseoverskridende at spørge folk, om man måtte spise frokost med dem, dog blev jeg selv spurgt første dag. Den sidste 1,5 uge har jeg spist frokost med de samme søde mennesker. Der er kantine på skolen, dog har jeg selv frokost med, det synes jeg er det lækreste!

Skolen er en kæmpe skole, og derfor er der mange forskellige sports og fag. Der har været lidt ændringer, men nu er mit skema endelig kommet på plads. Jeg har: art, teachers aide (faktisk bare en klasse hvor du hjælper læreren med praktiske ting, og ellers laver du lektier), Chemistry, Algebra, English, French og US History. Det er meget basisfag, som skolen foreslog, at jeg tog. Min skoledag er fra 8.30-15.30. Hver time (fag) varer 45 minutter, derefter har du 6 minutter til at "nå" til næste time. Og når jeg skriver nå, mener jeg virkelig nå!!!! Skolen er så stor, klasserne ligger spredt over det hele, og 2000 elever der skifter klasse er ikke nemt. Det er fuldstændig som på film, mega kaos. Det er en vanesag, og efterhånden om de sidste to uger er gået, så kan jeg næsten finde mine klasser, ahaha. Billedet nedenunder er taget lige efter skole, det vil sige ikke så mange mennesker. Ved klasse skift der er der ca. 2-3 gange så mange mennesker, som på det første billede.

High school = school spirit !!!! og det er der i den grad også på Stewarts Creek High School (SCHS). Vi kalder os for Red Hawks, og hvis det ikke er tydelidt nok, så er skolens farver rød, hvid, sort og grå. Alle går utrolig meget op i det. Skolen har alle mulige forskelllige sportshold lige fra football, soccer og basket til cheerleading, cross country og bowling. Jeg elsker den stemning der er omkring sport på skolen, det er SÅ fedt. Udover sport er der også tons vis af forskellige clubs. Jeg har meldt mig ind i Interact Club og French Club. French Club er faktisk bare min fransk klasse. Både elever og min fransk lærer Mrs. LaDuc er fantastiske, og har taget utrolig godt imod mig. GO RED HAWKS!!!

Detsuden er der mange test og quizzes i det amerikanske skolesystem, jeg har allerede haft utrolig mange de sidste uger. Ud over det, så er der mega mange regler som fx. dress code, hallway passes, osv. Igen, det er bare en vanesag!

Hvad med mig og sport? Det kan i glæde jer til, der kommer et indlæg meget snart!!

Igen et utolig langt indlæg, som måske er lidt kedeligt for nogle. Samtidig ved jeg, at der er andre, som er mega nysgerrige.

Xx

Rose


bottom of page