top of page

Update fra Tennessee


Hej med jer,

Nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at sætte mig bag tasterne, og skrive en lille update til jer der hjemme.

Jeg har det absolut fuldstændig fantastisk herover, og nyder hvert øjeblik. Tiden flyver afsted. Jeg laver noget hver dag, og oplever noget nyt hele tiden. Generelt har jeg konstant noget at se til, men det brokker jeg mig bestemt ikke over overhovedet. Jeg får i den grad en på opleveren.

Så ja.. der er sket SÅ meget siden sidst, at jeg ville kunne skrive en roman om alt det jeg har oplevet. Så derfor vil jeg bare kort nævne hvad der sker for tiden.

I skolen er vi lige gået i gang med 4. og sidste quarter, skolen er fin, jeg laver egentlig ikke så meget, men klarer mig utrolig godt.

Track season er startet. Det betyder, at jeg har løbe træning HVER dag efter skole. Derudover skal jeg til slut april løbe Nashville Rock'n'Roll Half Marathon. Det vil sige, at jeg løber stort set hver dag. På mandag har jeg mit første track meet. Jeg skal løbe 3200m, så jeg er ikke sprinter.

De sidste par måneder har jeg været på en del roadtrips og fået krydset en del stater af. Jeg har blandt andet været i: North Carolina, Kentucky, Indiana, Ohio og Alabama. Tennessee er jo en meget smal stat, så kan kan hurtigt og nemt komme fra nord til syd. På fredag der får vi Spring break. Lige pt har vi planer om at tage til "The Beach" i Destin, Florida. Det glæder jeg mig meget til.

Vejr situationen her i middle Tennessee er IKKE til at finde ud af. Vejret skifter som vi skifter tøj. Bogstaveligt talt. Sidste uge er et rigtig godt eksempel. Hele ugen var det ca. 10-15 grader, ok vejr. Torsdag var det FANTASTISK sommer vejr, 25 grader, solskin og jeg var ikke i skole, så jeg var udenfor med børnene hele dagen, da det var half day. Om aften går jeg i seng som normalt, vågner om kl 23.30 ca på grund af sindssygt uvejr. Faktisk så voldsomt, at jeg på min mobil telefon havde fået en advarsel om af vi skulle gå i shelter, af store chancer for en tornado. To uger tideligere skete det samme, tornado warning, i shelter, evakuering fra skole bussen og hele muletjavsen. Vejret er seriøst her over, no joke. Det buldrede og bragede udenfor i godt 2 timer. Rigtige Disney lyn og nogle ordentlige brag, aldrig har jeg oplevet noget lignende. Fredag var det igen kølet af, småregnede, og bare kedeligt vejr. Lørdag morgen står jeg op, pakker mig ind i varmt løbetøj for at løbe mig en tur. På vej ud er vejret fint, på turen hjem begynder det fra ud i det blå at hagle helt sindsygt. Det blev så til sne, så jeg fik en god omgang massage lige i fjæset på vej hjem. Is køligt lørdag med sne og minus grader. To dage før var det altså sommer og 25 grader!!!!!!!!!! to dage!!!!!! Så ja, vejret svinger utrolig meget, man ved aldrig. I denne her uge skete det nogenlunde samme. Når jeg står op om morgen kigger jeg ud af vinduet og ser hvad jeg skal beklæde mig i, hahah.

Ellers har jeg oplevet en masse: mødt mere af elskedes Fam Brewster's skønne familie, været på ture,oplevet en hel masse utrolig amerikanske skøre ting sager og helligdage, hygget med mine fantastiske venner og veninder, oplevet high school basketball og hockey games, kokkereret en masse dansk mad, spist dansk slik (som er er kommet meget af med posten (tak for det!!!!!) ), og eller bare nydt livet som udvekslingsstudent i USA.

Jeg er så glad for at være her, jeg elsker ungerne mere og mere for hver dag der går, joker som aldrig før med B og B, ser til den skønne danske Astrid, og har det bare som blommen i et æg. Jeg føler mig hjemme og som en del af familien her ovre. Det er klart, at der en gang i mellem godt kan komme lidt skørt emotionelt exchange student humør frem en gang i mellem, og tja, familien og vennerne derhjemme glæder jeg mig da også til at se, det er klart.

Generelt, så er det virkelig gået op for mig hvor skide heldig jeg er!! Jeg er så taknemlig. For mig er der utrolig skørt at tænke på, at jeg har været her i mere end 7,5 måned, og at jeg snart kun har 2 måneder tilbage. Jeg har, for efterhånden en del tid siden, fået min hjemrejse dato. Den 4. juni der letter flyveren fra BNA i Nashville. Det er lige om lidt. Og jeg hører fra alle, at de sidste måneder går meget stærkt, så det bare gælder om at nyde. Og det vil jeg gøre lige til det sidste sekund!!!!!

Så blev I opdateret, og jeg håber at I kunne lide at læse med,

Xx

Rose:)


bottom of page